W kilku zdaniach o najciekawszych sposobach reklamy w Internecie

Facebook, mikroblogi, Twitter, YouTube, Vimeo, marketing wirusowy – to pojęcia, które zna, albo przynajmniej powinna znać każdy w firmie, odpowiadający za e-marketing. To z całą pewnością najbardziej nowoczesne sposoby reklamy w Internecie. Jeżeli planujemy pozyskiwać klientów poprzez Internet warto się nimi zainteresować oraz odpowiednio je wykorzystać. W tym materiale mamy zamiar opisać najważniejsze, z punktu widzenia firmy, rodzaje reklamy w Internecie. Zapraszamy do lektury.

Zanim opiszemy przedstawione wyżej formy reklamy w sieci, które są bardzo popularne w ostatnich latach i królować będą w obecnym roku, po krótce zaprezentujemy tradycyjne fprmy reklamy internetowej. Są to przykładowo: banery i linki reklamowe – publikowane są na portalach internetowych, czy wizytówkach firmowych.

Typowa reklama internetowa to również marketing w wyszukiwarkach, w skład którego wchodzi m.in. pozycjonowanie stron internetowych – a więc takie działania, żeby strona internetowa była jak najwyżej w wyszukiwarce, np. Google na określoną frazę. Reklama w sieci to również malingi – wysyłanie komunikatów reklamowych za pomocą maila ciągle jest ogromnie popularne oraz korzysta z niego wiele firm. Cały czas adresy mailowe zbierane są dzięki newsletterom, czy wydawaniu darmowych ebooków, które otrzymamy po podaniu adresu email. To można by rzec trzon reklamy internetowej.

Wpółczesne formy reklamy, te które wymieniliśmy na początku artykułu to – portale społecznościowe (Facebook, Youtube, Twitter) a także marketing wirusowy, czy wom marketing. Marketing wirusowy to taka sytuacja, podczas której komunikat reklamowy, zawarty np. w zdjęciu rozpowszenia się samoistnie w sieci – tak jak wirus w rzeczywistości. Tutaj można wymienić tzw. memy – śmieszne grafiki, które błyskawicznie zdobywają popularność. Serwisy społecznościowe to temat sam w sobie. Aby zaistnieć w tego rodzaju serwisach musimy wykazać się myśleniem strategicznym – musimy w przemyślany sposób zaplanować komunikat reklamowy, jaki chcemy przekazać odbiorcom. Musimy ponadto w należyty sposób monitorować efekty reklam, patrzeć czy nasi klienci są zadowoleni oraz czy na przykład konkurencja nie chce zrobić nam psikusa i tak zwanego czarnego PR. Na rynku oferowanych jest bardzo dużo książek, które to opisują. Możemy ponadto skorzystać z kursów video, czy specjalnie organizowanych szkoleń o tematyce social media. Jeśli natomiast w ogóle nie mamy czasu na zdobywanie tego typu wiedzy to najlepszą opcją będzie skorzystanie z usług specjalnych firm – tak zwanych agencji social media, które pomogą oraz doradzą. Możemy także skorzystać z usług agencji reklamowych oraz agencji interaktywnych.