SEO i ulepszenia poprawiające widoczność strony

Jeśli zbudowaliśmy witrynę i chcemy mieć pewność, że będzie ją odwiedzać stale jak największa liczba osób, warto zadbać o optymalizację strony. Chodzi o wprowadzenie rozmaitych ulepszeń, które mają na celu poprawienie widoczności strony. Ulepszenia te mają dotyczyć m.in. tytułu strony, opisu i różnego rodzaju obrazków na niej umieszczonych.

Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu umocnienie jej pozycji w rankingu wyników i wpłynąć na zwiększenie liczby odwiedzin. Aby to osiągnąć stosuje się różnego rodzaju rozwiązania i znaczniki. Biorąc pod uwagę, że wyświetlane wpisy zawierają tytuł strony, opis oraz adres URL należy zadbać o odpowiednią treść każdego z nich. Istotny jest tytuł strony, który stanowi swego rodzaju wizytówkę witryny. Dlatego powinien być ciekawy, a zarazem odwoływać się bezpośrednio do tematyki strony. Ważne jest, aby za każdą zmianą treści witryny szła zmiana tytułu i aby wszystkie podstrony również zawierały odrębne tagi tytułowe.

zespół specjalistów

Często w tytule stosuje się taki układ, aby trzy pierwsze wyrazy stanowiły kombinację słów kluczowych i aby zostały one pogrubione. Opis strony (ang. meta description) nie ma zasadniczo wpływu na pozycję strony, ale jest istotny, pod kątem ułatwień dla użytkowników. Zawiera on bardziej rozbudowane informacje na temat zawartości strony, co ma iść w parze z decyzją o jej wyborze. Dlatego opisy powinny być unikatowe i przydatne dla użytkowników z punktu widzenia całej zawartości witryny.

wyszukiwanie

Często zamiast opisów wyszukiwarki stosują fragment tekstu ze strony (ang. snippet). Istotna jest również optymalizacja obrazków, która odbywa się za pomocą atrybutów alt oraz title w języku HTML, no i oczywiście przyjazny adres URL, który powinien być krótki, o prostej strukturze i zawierać słowa kluczowe. Najważniejszy jest jednak content, czyli główny tekst na stronie.